ARTICLE 2.- L'Associació tindrà per
objecte les següents finalitats:
a)
Defensar el desenvolupament social que apuge adequadament
i digna els mitjans de vida dels seus associats.
b)
Col·laborar amb el Municipi vetlant per la progressiva
millora del barri, especialment en els aspectes d’infraestructures i
perfeccionament dels serveis.
c)
Promoure activitats d'índole cultural i recreatives amb
la finalitat d’augmentar la formació dels seus associats.
d)
Participar en la solució dels problemes sobre
l'habitatge, l’urbanisme, el consum, i ,en definitiva, tots aquells incidents
que puguen repercutir en el benestar dels seus veïns.
ARTICLE 3.- El seu domicili social
s'estableix en C/Mare de Déu Blanqueta, núm. 19 46730 Grau Gandia.
Possibilitant que els òrgans competents acorden un canvi de domicili més
endavant.
ARTICLE 4.- L'àmbit territorial
d'aquesta Associació té caràcter social i s'entén que abraçarà la zona urbana
de la Urbanització de Sant Nicolau, també coneguda com la Urbanització de “La
casona”. I que comprén l’àrea inclosa entre els carrers: Alemanya, Andorra,
Anglaterra, Àustria, Dinamarca, Escòcia, França, Grècia, Holanda, Luxemburgo,
País de Gal·les, Suïssa. L’avinguda d’Europa, la plaça de Portugal, com a vies
principals.
ADMISSIÓ I PÈRDUA DE LA
QUALITAT DE SOCI.
ARTICLE 5.- Podran pertànyer a aquesta
Associació tots els veïns de les zones inscrites en l'article anterior que
siguen persones físiques i majors d'edat, prèvia sol·licitud d'ingrés a la
Junta Directiva, que decidirà la seua admissió.
ARTICLE 6.- Tots els socis seran
“numeraris” i no s'admetran una altra classe de socis. Tots els socis podran
participaran en les diferents “vocalies” existents.
ARTICLE 7.- Es podrà perdre la qualitat
de soci per alguna de les següents causes:
a)
Renúncia expressa del soci.
b)
Defunció, interdicció o incapacitat judicialment
declarada.
c)
Expulsió d'un soci per causa greu de contravenció de les
finalitats de l'Associació. Aquest acord correspondrà a l'Assemblea General,
prèvia tramitació d'un expedient en el qual necessàriament serà escoltat
l'interessat.
DRETS I DEURES DELS SOCIS.
ARTICLE 8.- Els drets dels associats
seran els següents:
a)
Participar activament en la vida de l'entitat.
b)
Assistir a les sessions d'Assemblea General i als actes
que organitze l'Associació.
c)
Intervindre amb veu i vot en les Assemblees Generals.
d)
Triar als membres de la Junta Directiva així com
formar-ne part , de conformitat amb les formes estatutàries previstes.
e)
Ser informat sobre la marxa de l'Associació i del seu
estat de comptes.
f)
Exposar per escrit les queixes i suggeriments que estimen
oportunes per al correcte compliment de les seues finalitats socials. La Junta
està obligada a recepcionar i contestar a totes aquestes sol·licituds o
opinions.
g)
Impugnar els acords dels òrgans de l'associació que
estime contraris a la llei o als estatuts.
h)
Qualsevol dret que ho siga de l'Associació o que per
legislació vigent li corresponga.
ARTICLE 9.- És deure de tot associat:
a)
Contribuir a les despeses de l'Associació mitjançant les
quotes periòdiques que anualment es fixaran a tal efecte.
b)
Complir els acords adoptats pels òrgans de govern i de
representació de l'associació.
c)
Col·laborar activament, en la mesura de les seues
possibilitats, en el desenvolupament de les activitats de l'Associació,
cooperant en les funcions socials que li ocupen.
d)
Els associats podran donar suport als problemes i
necessitats de la urbanització.
ÒRGANS DE L’ASSOCIACIÓ
ARTICLE 10.- L'associació estarà regida
per:
a)
L'Assemblea General.
b)
La Junta Directiva.
ARTICLE 11.- L'Assemblea General és
l'òrgan suprem de formació, decisió, i expressió de la voluntat col·lectiva.
Estarà integrada per tots els associats i els seus acords seran vinculants a la
totalitat dels seus membres, inclosos els absents o dissidents.
ARTICLE 12.- L'Assemblea General es
reunirà amb caràcter ordinari una vegada a l'any, durant el mes de setembre,
amb la finalitat que la Junta Directiva presente, a fi de la seua aprovació,
l'estat de comptes, balanços i pressupostos per a posteriors exercicis.
Es reunirà amb
caràcter extraordinari:
a)
A petició de la Junta Directiva.
b)
Mitjançant la sol·licitud d’almenys una cinquena part
dels associats, per mitjà d'escrit dirigit al President, en el qual
s'expressaran els motius que els socis sol·liciten sotmetre a examen o
deliberació.
c)
Per qualsevol cas previst per la Legislació Vigent.
ARTICLE 13.- Les Assemblees Generals
tant ordinàries com a extraordinàries quedaren legalment constituïdes en
primera convocatòria quan estiguen presentes la majoria dels associats i en
segona convocatòria, celebrada mitja hora després siga quin siga el nombre de
socis presents.
Les convocatòries s'efectuaran, amb almenys, 2 dies
d'antelació a la celebració de l'Assemblea General per mitjà d'escrit dirigit a
cadascun dels associats incloent necessàriament l'ordre del dia. A fi
d’estalviar despeses, la comunicació s’efectuarà per correu electrònic als
associats que així ho permeten. A tal efecte se sol·licitarà la seua
conformitat amb esta iniciativa a través de l’alta d’inscripció de la persona
associada.
ARTICLE 14.- Cada soci disposa d'un vot,
i únicament podrà representar a un altre membre prèvia autorització escrita
d'aquest, presentada a la Junta Directiva abans de la constitució de
l'Assemblea General.
ARTICLE 15.- Els acords s'adoptaran per
mitjà de votació, per majoria dels socis assistents i representants. En cas
d'empat decidirà el President.
No obstant açò, serà necessari el vot favorable de les
tres quartes parts dels votants en les següents circumstàncies:
a)
En els supòsits previstos en els apartats a), b) i d) de
l'article 16.
b)
En altres casos previstos en la Legislació vigent.
ARTICLE 16.- Correspon a l'exclusiva
competència de l'Assemblea General:
a)
La censura i aprovació de l'estat de comptes, balanços i
pressupostos ordinaris i extraordinaris.
b)
El nomenament dels membres de la Junta Directiva.
c)
La modificació dels estatuts.
d)
La dissolució de l'Associació.
e)
Vetlar pel perfecte compliment de les finalitats de
l'Associació.
f)
Totes aquelles matèries que la Junta Directiva estime
convenient sotmetre a deliberació de l'Assemblea General, per pròpia iniciativa
o a petició dels associats en la forma prevista en l'article 12 dels presents
estatuts.
g)
El control de l’honesta actuació dels membres de la Junta
Directiva en l’exercici dels seus respectius càrrecs.
ARTICLE 17.- La Junta Directiva estarà
composta per un President, un Vicepresident, un Secretari, un Tresorer i un
mínim de cinc Vocals.
ARTICLE 18.- Els membres de la Junta
Directiva seran triats en Assemblea General, per mitjà de votació secreta,
d'entre els associats.
ARTICLE 19.- Els càrrecs de la Junta
Directiva tindran una durada de 2 anys, i els seus membres podran ser
reelegits. Aquests càrrecs s'aniran triant en la seua meitat. En primera tanda
seran renovats el Vicepresident, el Tresorer i dues Vocals, i en la segona
tanda, als dos anys següents de la primera tanda, el President, el Secretari i
la resta dels Vocals.
En el cas que
algun dels membres cessara abans de la finalització del període, la Junta
Directiva podrà nomenar interinament un dels socis que considere competent
perquè li substituïsca fins que siga convocada una Assemblea General que
nomenarà definitivament el càrrec.
ARTICLE 20.- La Junta Directiva es
reunirà, almenys, una vegada cada dos mesos i sempre que la convoque el
President o així ho sol·liciten, per escrit, tres dels seus membres.
ARTICLE 21.- Els acords de la Junta
Directiva s'adoptaran per majoria de vots dels assistents. En cas d'empat
decidirà el President, essent necessària la presència d’almenys la meitat dels
seus membres.
ARTICLE 22.- És competència de la Junta
Directiva:
a)
El govern i la direcció de l'Associació.
b)
El compliment dels seus acords socials tant de l'assemblea
com els seus propis.
c)
La realització i la gestió de totes aquelles actuacions
que conduïsquen a la consecució dels objectius de l'Associació.
d)
La decisió de totes aquelles qüestions que no siguen
d'expressa competència de l'Assemblea General.
ARTICLE 23.- Correspon al President:
a)
La representació legal de l'Associació, tant judicial com
a extrajudicial, en totes les seues activitats i enfront de tota classe de
persones, físiques o jurídiques o organismes de tota índole.
b)
La convocatòria i presidència de les reunions de la Junta
Directiva o l'Assemblea General.
c)
Ostentar la signatura de l'Associació.
d)
L'autorització de tota classe d'ingressos, comptes i
balanços proposats pel tresorer i secretari.
e)
La delegació de les seues funcions ,que té encomanades,
en algun membre de la Junta Directiva.
f)
d) Signar la conformitat dels pagaments conjuntament amb
el Secretari i el Tresorer.
ARTICLE 24.- El Vicepresident
substituirà al President en cas d'absència o malaltia, en les mateixes
atribucions que aquest. Durà a terme les gestions que li siguen encomanades pel
President.
ARTICLE 25.- El Secretari tindrà les
següents atribucions:
a)
Custodiar els documents, llibres i arxius de
l'Associació.
b)
Portar els llibres d'actes de l'Associació en els quals
es registraran les reunions de l'Assemblea General, de conformitat amb la
Legislació Vigent. Les actes seran redactades i subscrites pel Secretari amb el
vistiplau del President.
c)
Les reunions de la Junta Rectora seran transcrites en un
altre llibre d’actes, i tindran el mateix tractament que el llibre oficial
d’actes de l’Associació.
d)
Anunciar amb l'antelació necessària les convocatòries a
l'Assemblea General i Junta Directiva.
e)
Signar la conformitat dels pagaments conjuntament amb el
President i el Tresorer.
ARTICLE 26.- És competència del
Tresorer:
a)
Custodiar els llibres de comptabilitat, que seran portats
al dia i en perfecte ordre.
b)
Vetlar per la correcta administració de l'Associació.
c)
Custodiar sota la seua responsabilitat els fons de
l'Associació, amb el deure de rendir comptes a l'Assemblea General.
d)
Intervenir en totes les ordres de pagament i ingressos.
e)
Elaborar l'estat de comptes, balanços i pressupostos de
cada exercici.
f)
Informar a l'Assemblea General sobre la marxa econòmica
de l'Associació.
g)
Signar la conformitat dels pagaments conjuntament amb el
President i el Secretari.
ARTICLE 27.- Els vocals assumiran i
executaran les gestions i funcions que siguen específicament encomanades per la
Junta Directiva.
RECURSOS ECONÒMICS DE L'ASSOCIACIÓ
ARTICLE 28.- Per al compliment de les
seues finalitats, l'Associació comptarà amb els següents mitjans econòmics:
a)
Quotes periòdiques dels associats.
b)
Els donatius, legals o subvencions que reben dels seus
associats, terceres persones o organismes de tota índole que per dret o no
atorguen a l'Associació.
ARTICLE 29.- L'Associació, en el moment
de constituir-se no té patrimoni fundacional. El pressupost anual es realitzarà
a cada moment i segons les funcions i activitats que tinga a bé realitzar
l'Associació.
DISSOLUCIÓ DE L'ASSOCIACIÓ.
ARTICLE 30.- L'Associació només es podrà
dissoldre per exprés acord de l'Assemblea General Extraordinària, convocada per
a tal fi. Seran necessaris els vots de les tres quartes parts dels socis
presents o representants.
ARTICLE 31.- En cas de dissolució
actuarà de Comissió Liquidadora, l'última Junta Directiva en exercici o la
designada per aquesta. L’anomenada Comissió Liquidadora procedirà a l'alineació dels béns de
l'Associació, si els hi haguera, i a l'extinció dels passius, destinant-se el
líquid romanent a una Institució Benèfica o una Associació les finalitats de la
qual siguen similars als de l’esta Associació.
CERTIFICACIÓ:
Per a fer constar que els
presents Estatus son modificació dels visats i que tal modificació ha sigut
aprovada per acord de
l’Assemblea General Extraordinària de data 19 d’abril de 2012.
Grau de Gandía, a
19 d’abril de 2.012.